نکات روانشناسی در طراحی سایت
نوشته شده توسط : bamana

نکات روانشناسی در طراحی سایت: رعایت نکات روانشناسی در طراحی سایت می تواند تاثیر مثبتی در بازدهی وب سایت داشته باشد. طراحان سایت در حال حاضر باید توجه ویژه ای در روانشناسی در زمینه فعالیت خود داشته باشند. این روانشناسی مباحث مختلفی را در بر میگیرد همچون رنگ ها، اندازه ها، قلم ها و بسیاری دیگر. این مسائل می توانید در بهینه سازی وب سایت هم طبق استاندارد های تعریف شده می تواند تاثیرگذار باشد. در این مقاله به چند نوع از این نکات روانشناسی در طراحی سایت اشاره می کنیم.

جلب اعتماد کاربران وب سایت

جهت جلب اعتماد کاربران وب سایت بهتر است از صفحه اصلی وب سایت خود شروع کنید، زیرا ورود کاربران به صفحات اصلی به مراتب بسیار بیشتر از صفحات دیگر است. سعی کنید از رنگ های شاد باتوجه به صنفی که فعالیت می کنید و در نهایت به نکات روانشناسی آن ها توجه کنید. پیشنهاد می شود نگاهی به مقاله روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت و جذب کاربران داشته باشید.

ایجاد برندینگ

برندینگ یکی از نکات بسیار مهم در روانشناسی برای طراحی وب سایت است. به نظر خودتان وب سایتی که از پیش برند شده باشد، چه مقدار تاثیر مثبت در ذهن کاربر حتی قبل از ورود به وب سایت داشته باشد دارد؟ قطعا تاثیر بسزایی در این قضیه خواهد داشت. تصور کنید قصد ورود به وب سایت برند سامسونگ را دارید. پیش از ورود به سایت سامسونگ، رنگ آبی و سفید در ذهن شما وجود دارد. به این دلیل است که شما لوگو و رنگ سازمانی این برند را آشنا هستید. در این صورت پیش از دیدن وب سایت ذهن شما برای این آماده شده است که قرار است به یک وب سایت بسیار حرفه ای وارد شوید. برندینگ در اینجا معنا پیدا می کند و نقش زیادی در روانشناسی طراحی سایت دارد. مواردی که در این موضوع می درخشند، ایجاد برندینگ با روانشناسی است. به طور مثال رنگ و لوگی سازمان شما برای برندینگ بسیار مهم است و خود برندینگ در روانشناسی وب سایت شما تاثیر فراوانی دارد.

 

ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , آموزش طراحی سایت , برندینگ , بهینه سازی , روانشناسی در طراحی سایت , روانشناسی رنگ در سایت , روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت , سئو , طراحی سایت , طراحی وب سایت , نکات روانشناسی در طراحی سایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: